OT: Re: archiv a diakritika

Milan Vancura milan.vancura at netcentrum.cz
Fri Jun 7 11:45:40 CEST 2002

> a prave tenhle mail prisel nejspis v UTF-8, kteremu pine na beba.cesnet.cz
> nerozumi a pres ssh do OS/2 dorazi naprosto nesrozumitelne smeti. Asi bych
> to mohl zasejvovat a prohnat pres iconv, ale to se mi vubec nechce...

Ano, ten mail mel nasledujici radek v hlavicce:

Co dalsiho by ten pine mel chtit?! A proc tak slozite reseni?
Od toho je preci mailcap, aby se jednotne nadefinovaly vztahy content-type a
vstupni podminky (napr. Xwindow bezi ano/ne) => pouzity program.

Ja ani netusim, jestli nekdo posila do konference maily napr. v HTML, protoze
se mi proste rovnou prevadi do textu. Kdyz o sobe mail napise spravne, co je
zac a neni to zrovna X-muj_vymysl_ktery_nemas_sanci_prekodovat_chi_chi_chi, tak
proc se na nej zlobit?

Oproti tomu, argument obecne s pocitaci, kde nemam sanci ovlivnit jejich
spravce, je ale dulezity. Proto take navrhuji, aby se diakritika pouzivala jen
v oduvodnenych pripadech, napr. ve vypisech kodu. Rozhodne si ale myslim, ze
neni dobre automaticky ocesavat diakritiku z mailu pryc. Takova "silacka"
reseni se velmi casto obrati dost tvrde proti samotnym tvurcum.

Milan Vancura