archiv a diakritika

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jun 7 10:41:54 CEST 2002

On Fri, 7 Jun 2002, Milan Vancura wrote:

> [...]
> HTML.
>
> Proto neplacu, ani kdyz sedim zrovna u terminalu, a ze jsem relativne dlouho
> pouzival WYSE :-) [Za dve stovky - no nekupte to, kdyz vam to za par
> desetikorun za seriovy kabel da moznost posadit bratra k monitoru a sam
> neprijit o pocitac.]
>
> Co je ale zrudnost, je kdyz informace o kodovani neodpovida skutecnosti.
> Spravce takovych systemu bych nejradeji na mesic zavrel do temne komurky, odkud
> by s celym svetem komunikovali pres podobne zcunene rozhrani.
> Nebo jejich nacionale vystavovat na cerne listine jako prazske taxikare :-)

Ta situace neni tak jednoznacna, jak by se zdalo. Mail mam na linuxu a
divam se na nej z OS/2. Telnet z OS/2 mi dela konverzi mezi CP852 (ta se
pouziva v OS/2) a ISO-8859-2. SSH s tim nepocita, ale ma uzivatelsky
definovanou konverzni tabulku, je to dobre dokumentovane (jako kazdy free
SW, ktery preel do OS/2 z linuxu), takze jsem si to behem asi 2 minut
dodelal. Ceska klavesnice v OS/2 je hnusna, naprogramoval jsem si lepsi,
ale ta funguje pouze v grafickych programech, nikoliv v telnetu a ssh.
Proto ceske maily prectu, ale neumim je pohodlne psat (leda ze bych si je
napsat v grafickem textovem editoru a poslal na linuxovy pocitac, at uz
pres ftp nebo pres clipboard). Potiz ale nastava, kdyz se potrebuju
podivat do mailu z internetove kavarny. Tam maji Widnows a telnet (poud
tam vubec je) maji taky nejaky. Nemohu jim rici, aby kvuli mne
nanistalovali neco jineho, kdyz vsem ostatnim staci MSIE a Outlook. v
posledni dobe si nosim vlastni ssh, ktere se nemusi instalovat, jen se
nakopiruje. Ale jak uz to ve windowsovem svete je skoro pravidlem, nenasel
jsem nikde uvedeno, jak bych si mohl konverzni tabulku nadefinovat. Pak mi
tedy nezbyde, nez prenest takove maily binarne na disketu, odnest si je
domu a v klidu si je prekonvertovat do CP852 a precist.

> Milan Vancura

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/