Pozadi a (pdf)(La)TeX.

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Jun 3 08:55:03 CEST 2002

OldFrog wrote:

> Dobry den,
>
> mam stranku v eps a potrebuji v ni davkove menit
> dve slova, vysledek muze byt ps nebo pdf. Napadlo
> mne v (pdf)latexu nastavit eps jako pozadi a pred
> nej umistit ona menici se slova.
>
> 1) Jak byste to resili vy?
> 2) Jak pracovat s pozadim v (pdf)(La)TeXu?

Bohuzel, neni z otazky zcela jasne, co vlastne potrebujete.
Uvedu dve rekneme krajni moznosti:

a) To EPS je nejaky formular, ve kterem je treba vyplnit
   nejakou kolonku. Je tam dostatek volneho prostoru
   pro vsechna v uvahu pripadajici slova.

b) jde o upravu textu, je potreba opravit (zamenit) nejake
   pojmy uvnitr odstavce.

Ad 1a) Moznosti je cela rada, ten Vas navrh by mohl byt celkem
       schudny.

Ad 1b) Ma-li to vypadat k svetu, je potreba presazet nejmene
       cely odstavec. Nakonec by se asi ukazalo, ze nejmene prace
       je napsat nove zdrojovy text k cele strance.

Ad 2) Podstatou je vlozit EPS jako obrazek v boxu, jehoz
      rozmery jsou nulove. TeX pak obrazek "nevnima" a sazi pres nej.
      Pak muzete treba zahajit prostredi
      picture a v nem vsadit jakykoliv napis do libovolneho mista.
      Rozmery boxu obrazku se v epsf nastavuji nepovinnym parametrem
      (viz soubor epsf.tex nebo epsf.sty). V novejsich LaTeXovych
      baliccich pro vkladani obrazku to nejspis pujde take, ale
      to jako plainista tohle neumim.

> Dik moc za napady,

Rado se stalo.

                 Pekny den preji,