PSTricks was: Re: Pozadi a (pdf)(La)TeX.

Milan Vancura milan.vancura at netcentrum.cz
Mon Jun 3 11:00:51 CEST 2002

> Prostredi picture (a jeste pohodlnejsi pspicture z PSTricks) ma vyhodu v
> tom, ze toplainovske cviceni s boxy nulove velikosti za me udelaji pomerne
> komplikovana makra. TeX se sice nadre (mozna az moc), ale pro uzivatele je
> to pohodlnejsi. Muzete si vlozit obrazek, pres nej nakreslit bily
> obdelnik, aby se zakryl nezadouci text, a do nej pak TeXem vysadit novy
> text. PSTricks dovedou hodne, urcite se podivejte do navodu.

PSTricks dovedou opravdu hodne a jsou stejne v plainu i latexu, coz je jejich
ohromna vyhoda. Muzete je "napojit" na obycejne hboxy v plainu stejne jako na
prostredi picture v latexu a vse funguje podle stejnych principu. Nevyhodu
ovsem vidim v tom, ze mi pripadaji uz nekolik let bez spravce - nebo mi jen
neco uteklo a taham starou/nekompletni versi?

hint:
Co se tyce narocnosti pro TeX - dle me zkusenosti je hodne velka a rozhodne se
vyplati nechat si obrazky skladajici se z mnoha PSTrickovych elementu
vygenerovat do eps a pak vkladat cely obrazek. Prikazy pro jeho vytvoreni mit
treba v komentari pro pripadne zmeny. Hodne to urychluje praci, nemusite pri
kazdem preklepu zpracovavat stovky slozitych PSTrickovych maker. Navod je primo
v manualu k PSTricks.

Milan Vancura

P.S.: Ta narocnost PSTricks me kdysi dovedla az k nastudovani PostScriptu a
naprogramovani sve ulohy primo v nem :-)