rovnice na vice radku

Viktor Patras viktor.patras at post.cz
Wed Jul 24 09:21:29 CEST 2002

Vazeny pane Busa,
dekuji za radu, s \mbox to funguje bez chyb. Dokonce jeste lepe,
protoze:

puvodni \mathrm jsem vycetl v knize "Ne prilis strucny uvod do
LaTeXu", kde se pise o velikosti pisma pri sazbe matematiky, ze v
matematickem rezimu velikost pisma vybira TeX sam podle
kontextu, pricemz pokud je potreba sazet vzprimeny text a
pouzijeme klasicke \textrm, tak se sazba prepne do textoveho
rezimu a tim se vypne mechanismus automaticke zmeny kontextu.
Proto je doporucen prikaz \mathrm.

Bohuzel vsak, a toho jsem si puvodne ani nevsiml, prikaz \mathrm
zrusil v dane bunce tabulky styl matematiky, tedy kurzivou psane
promenne a promenne v sume vysadil taky vzprimene - coz je
spatne.

Prikaz \mbox vysadil "za podminky" vzprimene a navazujici obsah
sumy jiz matematicky, kurzivou. Jen se mi stale jeste honi hlavou,
jestli prikaz \mbox taky nestopne mechanismus automaticke
zmeny velikosti pisma dle kontextu... I kdyz navazujici rovnice
vypada matematicky dobre, tak asi ne.

S pozdravem

Viktor Patras