Pocesteni .eps vystupu z gnuplot

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jul 12 11:54:29 CEST 2002

On Fri, 12 Jul 2002, Petr Sysel wrote:

> No jeste zalezi, jestli interpret podporuje dany typ fontu.  V xpdf pod
> Linuxem,  se napriklad nezobrazi vubec zadny text psany mnou vlozenym
> fontem, ale vypise se chyba
> Error: This document uses Type 3 fonts - some text may not be correctly
> displayed.

Fonty Type3 by se do PDF nemely davat, jedine v nejvyssi nouzi. Type3 je
obvykle bitmapovy a muze obsahovat libovolny PS kod a neumi (pokud si to
dobre pamatuju) vyuzit font cache. Jeho zobrazeni je tedy pomalejsi,
narocnejsi na zdroje a v interpretech PDF temer vzdy horsi, nekdy neni
implementovano vubec. Font by tedy mel byt Type1. Tento format je navrzen
prave pro rychle zobrazeni a ma hinting, takze vypada dobre i pri nizkem
rozliseni. Omezene pouzitelny je i TrueType, ale nektere interprety si s
tim take nemusi poradit.

> Jedinym problemem zustava zobrazeni v Ghostview pod Windows, ktere na
> inkriminovane strane vypise chybu
> Unrecoverable error: invelidexit in stop
> Operand Stack:
> 1 58369
> To bude ale zpusobene asi necim jinym, protoze samotny obrazek
> prekonvertovany do .pdf se zobrazi spravne.

To vypada jako prekroceni nejakeho pametoveho limitu nebo neco podobneho.
Pak se u nekterych interpretu stava, ze pozrou jenom cast objektu a zbytek
je syntakticky nespravny, coz zpusobi zcela nesrozumitelnou chybu. A
zalezi na tom, jak velkou pamet ma interpret k dispozici, takze stejny
soubor pak nekde projde a nekde neprojde.

Vsimnete si, ze v konfiguracnim souboru dvips se nastavuje velikost pameti
v tiskarne. Podle toho pak dvips upravi vystup, aby nevznikla prilis
slozita stranka, ktera by tiskarnu zhroutila. Samozrejme dvips neupravi
vlozeny EPS.

> Jeste jednou diky za pomoc
> ---
> Petr Sysel