Pocesteni .eps vystupu z gnuplot

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jul 11 13:37:24 CEST 2002

On Thu, 11 Jul 2002, Petr Sysel wrote:

> Abych se priznal, tak nejsem zbehly v postscriptu a nevim jak se fonty daji
> vlozit. Kdybyste me mohl trosku nakopnout spravnym smerem. Neumi treba
> ghostscript svoje fonty vlozit do .eps?

Neumi. Font se ale da vlozit pouhym nakopirovanim do prologu (pred prvni
stranku), pokud je ve formatu PFA. Pokud mate PFB, musite ho programem
t1ascii prevest.

> Proste jsem predpokladal, ze pokud nenajde ty spravne fonty, tak provede
> substituci a nakonec ceske znaky vzdycky "nejak" zobrazi. Ocividne to
> neplati.

Zhruba to funguje tak, ze podle jmena fontu program nekde ve sve
konfiguraci najde jmeno souboru, kde ten font skutecne je, pripadne najde
jmeno jineho fontu, ktery se ma pouzit misto nej. Pokud se nenajde nic,
pouzije se defaultni font, coz je obvykle Courier. Ghostscript to ma
definovano v souboru fontmap a jsou tam i komentare, takze se da pochopit,
jak to funguje. Jakmile je font zvolen, najde se v /Encoding k danemu
znaku jmeno procedury, ktera se pa provede. Poku takova procedura ve fontu
neni, pravdepodobne to skonci nejakou chybou. Podobne to dopadne, kdyz
danemu kodu odpovida .notdef, coz je vlastne neexistujici procedura. PS
interpret v zadnem pripade nevi, kde vzit popis znaku, kdyz ve fontu
prislusna procedura neni.

> ---
> Petr Sysel

Zdenek Wagner