cislo kapitoly v hlavicce

Viktor Patras viktor.patras at post.cz
Fri Jul 26 11:00:38 CEST 2002

Vazeni pratele,
uz tyden bezvysledne bojuji s hlavickou dokumentu.
Pisu v LaTeX2e (MikTeX pod WinNT), pouzivam tridu book,
oboustranny tisk, pro tvorbu hlavicky styl fancyhdr.
Cely dokument mam rozdelen na casti prikazy \frontmatter,
\mainmatter (jinak se mi nepodarilo zajistit, aby se Predmluva a
Uvod neocislovaly jako Kap. 1, Kap 2 a vlastni text zacinal az Kap.
3). V casti \mainmatter se normalne cisluji kapitoly od cisla 1 a
zobrazuji se v obsahu. V casti \frontmatter se zavedene kapitoly
(\chapter{Predmluva}) sice spravne zobrazi v obsahu bez nazvu
"Kapitola x", ale v hlavicce se po prikazu \leftmark zobrazi "0
Predmluva". K te uprave \leftmarku aby byl malymi pismeny pouze
s cislem kapitoly a nikoli vcetne slova "kapitola" pouzivam
konstrukci, kterou jsem objevil v archivu konference, bohuzel uz
jsem zapomnel od koho:

\makeatletter
\def\chaptermark#1{%
      \markboth {\thechapter\ #1}{}}
\def\sectionmark#1{%
      \markright {%
        \ifnum \c at secnumdepth >\z@
          \thesection \ %
        \fi
        #1}}
\makeatother

\fancyhf{} % clear all fields
\fancyhead[LE]{\leftmark} \fancyhead[RO]{\rightmark}

No a ja se marne snazim prijit na to, aby se u nazvu kapitol, ktere
maji hodnotu \thechapter nula ta nula v hlavicce nezobrazovala a
zustal tam jen ten nazev kapitoly, napr. "Predmluva".
Prosim poradte, pokud by muj vyklad byl nesrozumitelny, poslu
primo kus toho dokumentu.
S pozdravem

Viktor Patras