Sude a liche strany, zahlavi & spol.

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 31 09:49:31 CET 2002

On Thu, 31 Jan 2002, Zbynek HOuska wrote:

> Dobry den,
>
> Zahlavi - kam se umistuje "permanentni" zahlavi - na sude ci liche strany?

Obvykle se dava na sude strany a ma to logicky vyznam: ctete zleva
doprava. Permanentni zahlavi je ve strukture informaci vyse, proto je
vlevo. Ovsem grafik muze mit jinou predstavu a je-li k tomu jiny rozumny
duvod, pak to klidne muze byt jinak.

> Dale mne zajima sazba dopisu v textu, chtel bych aby bylo zretelne, ze se
> jedna o dopis a tim i o primou rec, ale nechci pouzit uvozovky. Da se pouzit
> \narrower a pak \sl - nebo je \sl nevhodne a lepsi je \it. Pouzivam plain TeX.

\sl je sklonene pismo vznikle vetsinou geometrickou deformaci, \it je
kursiva, ktera byla primo tak navrzena. Obvykle je lepsi. Pouziti
\narrower \it s vertikalnim odsazenim se mi zda vhodne. Lze pouzit take
nejakou grafickou znacku. Sezente si treba knihu Karla Capka Valka s
mloky, tam se oddeluji novinove zpravy. Je to dobra inspirace.

> Dekuji
>
> Zbynek Houska

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz