ucari, dotaznice...

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 24 17:03:06 CET 2002

On Thu, 24 Jan 2002, Slavek Herman wrote:

> chtel bych vytvorit ukazku textu, ve kterem jsou vyznaceny ty cary
> jako ucari, horni dolni dotaznice, vyska verzalek a minusek.
>
> v nejakem cisle zpravodaje nebo i u Rybicky jsem to videl, ale nevim
> jestli to bylo rucne nebo presne vypocteny, protoze v texovskych
> metrikach je jen x height.

TFM ty informace skutecne nema, pokud se ovsem nemylym. U PS fontu jsou v
AFM, ale protoze pro rastrovani nejsou potrebne, mohou byt casto
nesmyslne. Asi je bezpecnejsi zmerit vysku X, hloubku y, vysku nejakeho
pismene s diakritickym znamenkem. Nepamatuji si uplne doslova clanek Petra
Olsaka o pisech ze Stresovic, ale nejake problemy tohoto druhu tam byly.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/