Tex info

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Jan 22 16:41:39 CET 2002

On Tue, 22 Jan 2002, poupa wrote:

> ad 4. Svuj OS znam a nemyslim si ze v tomto pripade ja ta kdulezity pokud se
> nepletu tak TeX funguje na vetsine platforem
>  hlavne funguje vsude stejne

Ano i ne. Kdyz Vam uzivatel DOSu poradi, ze mate napsat tex &plain, budete
mit smulu, protoze v jinych systemech ma & specialni vyznam. Kdyz uzivatel
OS/2 poradi, abyste napsal tex386 ^&plain a na prohlizeni DVI souboru
pouzil dvipm, pak pro uzivatele linuxu je takova rada taky na nic. Pri
tisku manualu v texinfo se taky pouziva jista binarka. Vim, jak se jmenuje
v OS/2 a kde je nainstalovana. Kde je v jinych systemech a jak se jmenuje
(mozna stejne, mozna jinak), to nevim. Da se to najit, vedel bych kde, ale
nemam chut venovat tolik casu, kdyz nevim, co presne chcete.

> Asi jsem potreboval rychle poradit jak precist dokumnetaci v .texi a vy jste
> mi opravdu uprimne a pohotove poradil.
> Bouzel vase rada je na nic. Cekal jsem asi konstruktivni radu a ne urazky.

Totez cekaji ti, kterych se ptate. Otazka, alespon v civilizovane
spolecnosti, byva zpravidla formulovana slusne. Tazatel si dava pozor, aby
ve svem textu nenechal preklepy (nebo jich alespon nebylo mnoho). Podle
pravidel spisovne cestiny konci tazaci veta otaznikem. A dale je treba si
uvedomit, ze lide v tomto listu odpovidaji na dotazy proto, ze chteji
ostatnim pomoci, prestoze tim stravi dost sveho drahocenneho casu bez
naroku na jakoukoliv odmenu. Rozhodne to nedelaji proto, ze by meli
povinnost odpovidat. Proto si myslim, ze tazatel by mel podle toho svuj
dotaz formulovat. Pokud neumi otazku napsat, nemuze se divit, ze odpoved
vypada presne tak, jak on se "zeptal".

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/