Zarovnani odstavce na stred v plainTeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 10 13:00:19 CET 2002

On Thu, 10 Jan 2002, Prochazka Vladimir wrote:

> Dobrý den,
> 	můžete mi prosím někdo poradit, jak vysázet v plainTeXu celý
> odstavec se zarovnáním na střed? \centerline vysází na střed pouze jeden
> řádek, ale ne celý odstavec a psát na každý řádek odstavce příkaz
> \centerline to není to pravé ořechové.
> 	Díky
>
> 			Laďa

Nastavte si (uvnitr skupiny) \leftskip=0mm plus 1fil  \rightskip=\leftskip
\parfillskip=0mm  \parindent=0mm

Tyto rozmery se berou v uvahu v okamziku zlomu odstavce, tedy kdyz TeX
narazi na \par nebo prazdny radek. Nezapomente, ze konec odstavce musi
proto byt jeste uvnitr skupiny.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/