nastaveni ceskych fontu v latexu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jan 9 13:44:35 CET 2002

On Wed, 9 Jan 2002, Tomas Bures wrote:

> Dobry den,
>
> pouzivam TeXLive 6 pod Linuxem a chtel bych pouzit pro cestinu
> standardni latex (ne cslatex). Myslim,
> ze by to melo jit nejak pomoci baliku babel. Tak jsem pouzil toto:
>
> \usepackage[czech]{babel}
> \fontfamily{csr}
>
> Bohuzel mi to hlasi:
> LaTeX Font Warning: Font shape `OT1/csr/m/n' undefined
> (Font)              using `OT1/cmr/m/n' instead on input line 6.
>
> Nevite prosim, jak ho presvedcit, ze ma pouzit ceske fonty?

Babelizovany LaTeX neumi kodovani fontu IL2, takze cs-fonty pouzit nelze.
Teoreticky byste si mohl ve svem dokumentu nacist il2enc.def a prepnout
kodovani pomoci baliku fontenc, jenze pak Vam prestane fungovat deleni
slov. To je totiz zavisle na kodovani fontu. Babel neumi pro jeden jazyk
nacist dva vzory deleni v ruznem kodovani, cslatex to umi. Jedine reseni
je vytvoreni virtualnich fontu v kodovani T1. Stahnete si balik qdTeXvpl
(je sice pro DOS a OS/2, ale je tam zdrojak v C a gcc tp prelozi jiste bez
problemu). S timto nastrojem s pomoci beznych pltotf, tftopl, vptovf,
vftovp se to da vyrobit a po vyzkouseni na jednom fontu si (mozna s
vyuzitim dalsich progrmku jako sed nebo awk) snadno napisete skript, ktery
vse provede se vsemi fonty.

> Diky
> Tomas Bures

Zdenek Wagner