pls heeelp: orientace ps souboru

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Tue Jan 8 11:06:05 CET 2002

Dobry den,

On Mon, 7 Jan 2002 16:08:45 GMT, Judy <xthovt at seznam.cz> wrote:
> stazene ps-soubory jsou orientovany "nalezato". Kdyz zkusim prikazem
> "pnup -8 ...." dat 8 stranek na jednu
> tak mi to posklada spatne.

ha, pouzivate psnup!

#if LINUX
	#if umite anglicky
		man psnup
	#else
		sehnat ceske manpages
		man psnup
	#endif
#else
	stejne musi balik pstops, ze ktereho je program psnup,
	mit nekde nejakou dokumentaci
#endif

Jinak jsem se v manpage docetl, ze existuji options
-l	jako landscape, 90 stupnu proti smeru hod. rucek
-r	jako seascape, 90 stupnu ve smeru hod. rucek
-f	jako vysazeno na a4 nalezato, ale ta stranka neni v postscritpu otocena

Jedna z techto voleb by Vam mela pomoci. (Neptejte se mne, co presne znamena
-f, nevim to.)

Jeste je tam -c, aby se stranky nerovnaly do radku ale do sloupecku, ale to
asi nechcete.

Doufam, ze nektera z uvedenych moznosti Vam pomuze.
Stepan Kasal