Pismenny seznam

Prochazka Vladimir Prochazka at asd-software.cz
Mon Jan 7 15:59:22 CET 2002

Díky, nechám se inspirovat. Já jsem si myslel, že existuje něco podobného
jako \romannumeral i na pismenny odkaz v plainTeXu

Laďa

> Ahoj,
>         chtel jsem se zeptat:
> V plainTeXu jsem si vytvoril seznam, který mám podle císelného cítace
> ocíslovaný takto:
> 1) bla bla
> 2) ble ble
>
> ale potreboval bych zmenit císelnou hodnotu tohoto cítace na písmenkovou
> následovne:
> a) bla bla
> b) ble ble
>
> Vím, ze nekde jsem uz jsem tento prípad videl resen, ale mé hledání v TBN,
> Typografický systém TeX a Zpravodaji nebylo úspesné.
> [...]

Dobry den.
Tentokrat je asi nejlepsi inspirovat se v latexu. Tam lze najit:

\def\alph#1{\expandafter\@alph\csname c@#1\endcsname}

\def\@alph#1{%
  \ifcase#1\or a\or b\or c\or d\or e\or f\or g\or h\or i\or j\or
   k\or l\or m\or n\or o\or p\or q\or r\or s\or t\or u\or v\or w\or x\or
    y\or z\else\@ctrerr\fi}

Takze myslenka je jasna - pouzit \ifcase. To \@ctrerr da chybovou
hlasku,
ze jste mimo povoleny ciselny rozsah. Na vstup musi prijit citac
(v latexu je jeho jmeno interne c at jmeno, to je ale pro Vas nepodstatne).
Snad si to dokazete zjednodusit pro plain.
Zdravi
         Jaromir Kuben