\part bez samostatne dvoustrany

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Mon Jan 7 10:16:43 CET 2002

On Tue, 1 Jan 2002, Tomas Valusek <tvalusek at vs.inext.cz> wrote:
> Tak tohle mi prijde dost nesystemove. Mam pocit, ze trida by mela poskytovat
> vsechny nastroje k modifikaci chovani svych prikazu bez nutnosti sahani do
> jeji definice. Nevim, proc by se mel uzivatel zajimat o to, jak je dany
> prikaz definovan, spis by mel dostat do ruky dostatek mechanismu, jak vec
> zmenit.

Pokud uzivatelem myslite cloveka, ktery ma napsat v dane tride dokument, tedy
autora clanku pro casopis a podobne, tak ten by se preci nemel zajimat o to,
jak to bude vysazeno a mel by delat pouze logicke znackovani.
Ve veci konkretni upravy by se mel spolehnout na odborniky, kteri casopis
vysadi.

Pokud uzivatelem myslite cloveka, ktery ten dokument sazi a urcuje jeho
upravu, pak nezbyva nez se smirit s faktem, ze pro urceni upravy a konecneho
vzezreni je vzdy nutne neco jako programovani, v pripade TeXu se jedna
o programovani v makrojazyku TeXu.
A kdyz uz v koncnem dusledku je pro to, aby dokument vypadal presne podle
mych predstav, nutno umet makrojazyk TeXu, nevidim prilis velky smysl ve
zpristupnovani co nejvice nastaveni "uzivateli."
Jiste, lze zvolit jednodussi ovladani, nez programovani, ale pak zase budou
asi moznosti mensi.

Vcera jsem se naucil nove cizi slovo: inherentni!
Domnivam se, ze se jedna o inherentni vlastnost TeXu i LaTeXu.

Anebo cesky:
Tak uz to chodi na rece Kongo.

	Stepan Kasal