Prapodivny vysledek METAPOSTu

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Sat Jan 5 20:18:21 CET 2002

On Sat, Jan 05, 2002 at 12:16:38PM +0100, Jan Holeček wrote:
> První tip: popište si body, abyste viděl, jestli jsou skutečně
> tam, kde je čekáte. Když jse odkomentářoval řádek
> obrazek2 = obrazek1 reflectedabout (z14,z15)
> a zakomentářoval ten další, tak to mpost odmítl zkompilovat:

existuje neco jako ,,verbose mode`` -- představoval bych si to
tak, že by mi METAPOST vypsal všechny body i s jejich popiskami v
nejakem viditelnem modu (treba krizek na prislusnem miste)? Nějak
jsem se v tom předtím zamotal a pak už jsem si skutečně nebyl
jist, kde který bod vlastně je.

> ! Transform components aren't all known.
>
> To je dáno tím, že jsou body z14 a z15 totožné a mpost neví,
> kolem čeho má obracet. Když jsem místo z15 dal z6, sice se
> nevykreslil celý kříž, ale už to fungovalo - aby se vykreslil
> celý, bylo by asi potřeba zrcadlit podle jeho druhé diagonály.

To byl důsledek výše zmíněného.

> Hope it helps,  HoHo

Děkuju mockrát.

Ještě jeden dotaz: neexistuje něco jako ,,Not so short
introduction to METAPOST``? Mám pocit, že mpan.ps předpokládá
znalost METAFONTu, takže začíná trochu od prostředka. Na druhou
stranu většina úvodních textů (např. moc hezký článek v posledním
Zpravodaji -- díky za něj!, ale stejně tak i stránky, které mi
našel google) jsou drobátko moc stručné. Na druhou stranu se
trošičku bojím METAFONTbook. Přece jenom potřebuji malování jenom
velmi výjimečně (jsem mnohem více na písmenka) a spíše bych si
představoval nějaký _systematický_ úvod něž kompletní referenční
příručku i se zdrojákem (jak si představuji MFbook -- v životě
jsem to neměl v ruce).

	Ještě jednou díky za radu

			Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

...every Man has a Property in his own Person. This no Body has
any Right to but himself. The Labour of his Body, and the Work
of his Hands, we may say, are properly his. .... The great and
chief end therefore, of Mens uniting into Commonwealths, and
putting themselves under Government, is the Preservation of their
Property.
	-- John Locke, "A Treatise Concerning Civil Government"