Konverze z LaTeXu a nejen to - posledni vykrik

cslatex at seznam.cz cslatex at seznam.cz
Fri Jan 25 00:42:15 CET 2002

Jeste par dodatku. Omlouvam se za takovou smrst, ale pak uz toho moc
potrebovat nebudu. Kazdopadne dekuji za ochotu.

Ve FAQu cstugu jsem prave cetl o konverzi pdf2latex, pdf2html a latex2xml.
Ale jak to provadet tam neni a http odkazy mi nefungovaly.

1) Tu plnou verzi Acrobatu pro editaci PDF souboru jsem skousel, ale PDF
soubor mi otevrit neslo :o( Slo mi leda napsat dokument a ulozit ho jako PDF
:o(( ?

2) Jen pro ucely hledani chyb se nekdy muze hodit prevest .dvi do citelneho
tvaru. Na to je program dvitype. <<< Vysvetlete mi prosim o co jde. Jako, ze
lze v hotovem DVI souboru opravit gramaticke chyby ? Lze mazat i slova a
radky ? To by stacilo.

3) Pokud existuje konverze ps2ai existuje pdf2ps a dvi2ps ??? (Kde se da
sehnat ps2ai)

4) XML jsem psat zkousel, ale myslim si, ze je to velice obtizne a
zdlouhave - daleko vice nez LaTeX. Copak XML, ale delat si sam DTD, XSL,
XLL, XLINK, XPOINTER, XSLT, XSLTfo a dalsi ... je trochu brutalni, kdyz
potrebujete delat na rychle diplomce a podobnych vecech. Nebo to jde
jednoduseji ??? (Zatim pisu jen pro web XHTML + oficialni DTD XHTML 1.1 +
CSS2, ale to na MAT a CHE je LaTeX porad mocnejsi a hlavne rychlejsi.)

5) Janka Chlebikova o tom pred casem napsala clanek do Zpravodaje. Omlouvam
se, co je Zpravodaj, kde to najdu - je to na internetu ?

6) Ted k LyXu. LyX taky znam. Svoje LaTeX dokumenty jsem psal rucne v
"textovych editorech" nejvice se mi libil WinEdt a taky TeXnics Center -
myslim si, ze tyto dva jsou jedny z nejlepsich, ale o tom jsem ted mluvit
nechtel. Pod Windowsem mi to dalo, nez jsem ho sprovoznil, ale nakonec vse
fungovalo skvele !!! Ale pod Linuxem, kdyz jsem updatoval svuj originalni
LyX ze SuSE novou verzi, tak mi nefungovala cestina :o((( !!! Moc jsem se
trapil a az kdyz jsem teprve nainstaloval starou verzi, opet muj LyX umel
cestinu. Ale !!! Ta stara verze neumi pracovat tak dobre jako ta nova -
chyby prace s nekterymi soubory, ... Vedel byste nekdo, jak rozchodit
cestinu v nove verzi LyXu, kterou si stahnu z http://www.lyx.org pod Linux
??? A jeste k LyXe. Ja pisu a chci psat LaTeX (nikoliv cisty TeX - ten je
daleko slozitejsi), ale kdyz jsem se dival na zdrojak ulozeny LyXem, prisel
mi dost podivny oproti takovemu, ktery jsem psal rucne :o( ... cpal tam
dalsi nesmyslne veci navic. Prezenu to a prirovnam to jako kdyz pisete HTML
rucne a nebo v Micro$oft FrontPage nebo Wordu ;-) !!! Co si o tom myslite,
je vystupem LyXu cisty a korektni kod ???

7) Pouzivam LaTeX2e. Nevite nekdo, zda uz je hotova nebo brzy vyjde LaTeX
3.0 ???

8) K tomu ISO-8859-2 omlouvam se, nevim kde to nastavit - tak pisu bez
diakritiky.

Dekuji mockrat cslatex at seznam.cz

PS: Ja uz vim, ze Word je sileny. Kdyz uz se nekdo odlisuje od bliznich
:'-( LaTeXem, muze se odlisovat i Linuxem - na tom pak uz skoro nesejde. Mam
SuSE 7.1. Vsichni jdou slepe za Micro$oftem :o(( ...