LaTeX, debian, pdf, Type1

SiLK silk at devitka.sh.cvut.cz
Wed Jan 9 00:06:15 CET 2002

Zdravim,

predesle veci jsou moje nocni mura, .. jedine co potrebuju je prevest
dokumenty z LaTeXu do pdf. Zkousel sem vsecko, ale problem je, ze to ma
spatne fonty (Type 3). V posledni dobe jsem prisel na to, ze kdyz pouziju
standardni balicky tetex z debianu, tak pomoci hlavicky v souborech:

\documentclass[czech,11pt]{article}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\usepackage{babel}
\usepackage{a4wide}

muzu udelat ceskej soubor, kterej vypada vzdy pekne, akorat v pdf ne.
Jako nejlepsi nastroj vidim dvipdfm, ponevadz, kdyz pouziju ten samy
soubor napsany pro LaTeX s hlavickou:

%&cslatex
\documentclass[11pt]{article}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\usepackage{czech}
\usepackage{a4wide}

tak pdf timto zpusobem vypada pekne, ale problem je takovy, ze mi tato
metoda funguje pouze s nainstalovanym cslatexem (stable) a dvipdfm je z
casti unstable a vyzaduje knihovnu libkpath.. ktera chce se nesnasi se
"starym" tetex-lib a tak provedu upgrade a tim padem ztratim cslatex. Pak
 druhy pripad nelze prelozit bez chyb a hlasi to jako prvni chybu:

tex s.tex

This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.3.7)
(./s.tex
! Undefined control sequence.
l.3 \documentclass
                  [11pt]{article}

kdezto prvni pripad jsem prekladal pomoci "latex s.tex" a preklad byl v
poradku.

Dle meho nazoru se v druhem pripade nepusti cslatex, ktery by si s tim
poradil, jenze kamarad ma podobnou instalaci a chodi mu to, coz nemuzu
pochopit. Kdyz to dam prelozit primo latexem, tak to vysype:

l.54     \bblstyerror

coz pri prvni hlavicce nedela problem, .. btw na radce 54 je pouhy text a
okolo tez.

mozna moje zapisy nejsou uplne idealni reseni, ale snazim se pouze prijit
na to, jak udelat z latexu pdf, ktery bude aspon trochu dobre vypdat

Diky za jakekoliv navrhy

Petr Koloros
icq: 9470632
silk at devitka.sh.cvut.cz