Polske samohlasky

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Feb 27 13:14:29 CET 2002

On Wed, 27 Feb 2002, Josef Krob wrote:

> Je-li tomu tak, omlouvam se za mystifikaci. Vychazel jsem z toho, ze
> prave tomuto - \c - rikaji Francouzi cedille. Asi je to tedy dusledek
> babylonskeho zmateni jazyku.

Muze za to babylonska vez... \c je cedille, pouziva se ve francouzstine a
v turectine, mozna i v jinych jazycich. Videl jsem ji i v rumunstine, ale
tam by spravne mela byt carka pod pismenem. Makro pro tu rumunskou carku
je v kodovani T1 i v baliku pro podporu stresovickych fontu. V polstine je
ogonek, ktery, jak si uvedomuji, neni v IL2. Je vsak v XL2, coz je
pouzitelne jen pro PS fonty. Jen si nejsem jist, jestli to nahodou neni
jen v mem pocitaci doma, protoze jsem si to udelal jako rychlou upravu a
neodladil ve vsech fontech. Ogonek totiz nelze pripojit automaticky,
protoze u E i e je v zasade uprostred, ale u A i a ma byt temer vpravo. Ve
stresovickych fontech je to udelano dobre.

> Zdraví

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/