problem s PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 26 09:47:25 CET 2002

On Mon, 25 Feb 2002, Zdenek Krelovec wrote:

> Dobry den,
> mam problemek s tiskem PDF.
> Dostal jsem zadani semestralni prace v souboru PDF, ale pri tisku
> (Acroread 4.0, RedHat6.2) se na obrazovce zobrazuje cestina spravne, ale
> pri tisku jsou misto ceskych znaku interpunkcni znamenka (misto c !,
> misto r ").
> Jinak PDF je podle zobrazenych vlastnosti udelano z Word9.0 a
> AcrobatDistilleru.
> Existuje nejake jine reseni, nez tisknout z pocitace s Win ?
> Moc diky za odpoved.
> Z.Krelovec

Podivejte se, zda ma dokument fonty v sobe. Pripada mi to, jako kdyby
tvurce PDF souboru pouzil bezne windowsi fonty a nevlozil je do souboru.
Pak se to chova tak, ze pri prohlizeni Acrobat pouzije AdobSans a podobne
nahrady, coz vetsinou na obrazovce dopadne rozumne, ale pri tisku nastane
nejaka katastrofa. Pak jsou 2 moznosti, bud tisknout ve windows, kde jsou
instalovany prislusne fonty, nebo pozadat autora dokumentu, aby PDF
vytvoril znovu s vlozenymi fonty.

Acrobat 5 ma uzitecnou funkci: da se vypnout pouziti systemovych fontu,
takze se pouzivaji pouze fonty v dokumentu. V dokumentaci se doporucuje,
aby si to autor dokumentu zkusil, protoze pozna, zda jeho vytvor je
prenositelny na jine pocitace.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/