Re: OT: krasopis ve skole (bylo: Psaní mezer ve zkratkách)

Jan Houstek houstek at karlin.mff.cuni.cz
Thu Feb 14 20:06:51 CET 2002

> Problem neni ani v ucitelich ani v mysleni deti, ale v uplatneni.
> [...]
> hned se ho zeptaji, zda umi Word. As budou ptat zda umi TeX, bude se
> na skolach sazet o stosedm.

Kdesi jsem zaslechl, ze na stredni skole (mam na mysli zejmena gymnazia)
se ma ditko vsestranne vzdelat, ne pripravit na karieru sekretarky. Ale
mozna se od te doby skolstvi zmenilo, nevim.

Navic si myslim, ze vic nez soucasti vyuky IT by typografie mela patrit do
hodin cestiny a literatury, vzdyt je take soucasti kultury psaneho
projevu. Moje zkusenost je ale takova, ze na skole mi nikdy nikdo
nevysvetlil, kde se ma psat mezera a kde ne, a vetsine ostatnich lidi asi
taky ne, to vidime vsude kolem sebe.

--
Honza Houstek