Zahlavi a zapati v knize - reseni?

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed Feb 6 08:19:08 CET 2002

Bohuzel nemam ted cas se tim zabyvat podrobneji, tak jen chyby
ktere vidim na prvni pohled:

Zbynek HOuska wrote:

> Dobry vecer,
>
> tady jsem vytvoril neumely pokus, jenom to nejak pokulhava. Sazi to pouze
> leve zahlavi na vsech stranach a stezuje si na \nadpis #1. Poradi mi nekdo?
> Zadne pocitani ani obsahy nepotrebuju, alespon pro zacatek. Staci mi to tak
> jak to je, jenom aby to fungovalo ....
> Moje schopnosti na to nestaci.
>
> Dekuji    Zbynek Houska
>
> Tady je ten vytvor inspirovany tbn.tex:
>
> %plovouci zahlavi
> \def\nadpis#1{ \centerline}
Definujete makro s parametrem #1, ten ale v makru nepouzivate.
\centerline je box, mel by za nim nasledovat obsah.
Smysl by melo \def\nadpis#1{\centerline{#1}}, ale bylo by to
jen prejmenovani makra \centerline.
> \def\starthead{\global\headline=
>         {\ifodd \pravezahlavi \else \levezahlavi \fi}}
> \def\pravezahlavi{\hfil\nadpis#1 \hfil}
Tady naopak v tele makra bez parametru chcete pouzit
parametr #1
> \def\levezahlavi{\hfil CÍL CESTY NEZNÁMÝ \hfil}
> \def\kap#1 \par{\vfill\break
>         \headline={\hfil\starthead}
>         \hbox{}\nadpis#1}

Podivejte se do TBN, jak se pouzivaji parametry v makrech.

           Preji vice uspechu a omlouvam se za odbytou odpoved.

                           Lubos Kloc