Ktery EMACS?

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Mon Feb 11 02:15:58 CET 2002

Dobrý den,

k minulé diskusi o textových editorech bych měl ještě dotaz
(upozorňuji, že chci skutečně radu, ne flamewar). Chtěl bych
manželku přecvičit na LaTeX. Zatím je stále ještě na Windows 98
a v zájmu postupného rozložení šoků bych ji na nich ještě chvilku
nechal.

Jako TeXovou distribuci bych použil TeXLive6 (díky!), ale
přemýšlím o tom, který EMACS ji chci dát (vzhledem k pozdějšímu
možnému přechodu na Linux a mnohému dalšímu, bych chtěl určitě
použít AUCTeX na EMACSu, takže návrhy na nějaká jiná windowsí
prostředí nepotřebuji).

Bohužel, na Windowsech jsem nikdy s TeXem (a EMACSem) nepracoval,
takže bych potřeboval rady někoho zkušenějšího. Nechci názory
o tom, který EMACS je lepší obecně (to nemá cenu), ale jenom
podle těchto kritérií:

- velikost (máme tady dial-up; sice neomzený, takže nějakých
  deset mega nás nezabije, ale nechtěl bych to moc přehánět), dal
  bych tudíž přednost nějaké modulární konfiguraci, kterou bych
  nemusel stahovat celou (vím, že něco takového umí XEMACS; jak
  je na tom GNU EMACS?);

- práce s češtinou v babelizovaném LaTeXu (je třeba něco
  speciálního?); když jsem si letmo zkusil to cédéčko prohlédnout
  tak se mi zdálo, že tam WinShell místo latexu spustí cslatex.
  To je nějak nastaveno v TeXLive nebo ve WinShellu? Pokud to
  první, je to nějak možné odstranit a zprovoznit
  \usepackage{babel} (90~% dokumentů bude anglicky, takže ji
  a sebe učit cslatex jenom proto, že je na CDčku)? Mám si ho
  stáhnout z CTANu nebo na tom CDčku někde je?

Je třeba něco zvláštního pro rozjetí TeXLive? Předpokládám, že
dám standardní instalaci na harddisk (abych nemusel mít CDčko
furt v drivu). Co mám pak nastavit v .emacs?

	Děkuji za odpověď

		Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they
fly by.
	-- Douglas Adams