\textcircled{} - leccos se do nej nevejde

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Thu Aug 8 10:02:17 CEST 2002

Dobry den,

On Wed, 7 Aug 2002 21:12:25 +0000 (UTC), oldfrog wrote:
> Dobry den, zajima mne, jak mohu upravit \textcircled{}, aby
[...]
> byl trochu jelen. Ona pouziva misto kolecka nejaky znak?

ano, pouziva znak.  Takze zvetsovani muzete docilit zvetsovanim pisma.
Napriklad toto mi dalo obstojny vysledek:

	\huge\textcircled{\raise1pt\hbox{\small W}}

> Resi toto nejaky balicek?

Rozhodne zapomente na textcircled.

Chcete-li malovat velike kruhy kolem nejakych objektu, je lepsi si najit
neco, co je opravdu kresli.  Nemam zadne zkusenosti, ale zkoumal bych
tyto veci:
	- balicek graphics nebo graphicx v LaTeXu (2e);
	- balicek pstricks;
	- program METAPOST.

Na urovni TeXu mate samozrejme pouze informaci o velikosti boxu, nikoliv
o tom, jak dalece kresba zasahuje az do rohu, coz muze byt pri krouzkovani
nekdy podstatne.  Je-li konecne mnoho ruznych pripadu a pozaduje-li se
kvalitni vystup, bude mozna vhodne velikosti krouzku nastavit rucne.

S pozdravem,
	Stepan Kasal