Zly kerning cs fontov

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue Aug 6 17:17:13 CEST 2002

> Dobry den
>
> pri pisani jednoho dokumentu som si vsimol, ze ak napisem
> slovo "\v{d}a\v{l}\v{s}ie" sans serifom, napr. fontom csss10,
> ci obycajnym romanom (csr10), akcenty u pismen "l" a "s"
> sa prekryvaju.

Mozno Vas len TeX chcel vytrestat za pravopisnu chybu.
Robi to iste aj v slove bo\v{l}\v{s}evik?

>Myslim, ze by bolo vhodne vlozit medzi tieto
> pismena maly kladny kern.
>    Planuje sa v buducnosti nejakym sposobom oprava cs fontov,
> alebo su uz definitivne zakonzervovane (z dovodu kompatibility)?

Prax ukazuje, ze na nejakej  kompatibilite uz takmer nikomu nezalezi. K
tymto modernym LaTeXovym suborom uz musite vlastnit tolko vselijakych
dalsich pomocnych suborov, ktore sa rozne vyvijaju, ze by sa mali povinne k
zakladnemu suboru pribalovat (co nikoho ani nenapadne). Preco potom uz nie
aj fonty? Buducnost je podla mna v grafickych suboroch schopnych samostatnej
existencie (PS, PDF), ktore by sa mali archivovat a v buducnosti donutit
firmy, aby stale vyrabali programy, ktore by ich dokazali zobrazit a
vytlacit aj pod novymi operacnymi systemami.

A.S.