skladani boxu na stranku

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Mon Apr 29 17:55:52 CEST 2002

Ked chcete nieco skladat na seba, vyborne je pouzit \offinterlineskip. Jeho
presnu definiciu si z hlavy priamo nevybavim, ale rozhodne potlaci
\lineskip, ktory TeX vklada medzi 2 riadky ak vzialenost medzi uciariami je
vacsia ako \baselineskip, co vo vasom pripade urcite nastava.

> Pridal jsem tedy (hloubka opravdu nebyla nulova):
>
>      \advance\velikoststrany by-\dp2%,
>
> tim se overfull zmensil ale, porad tam je.
>
> Box se zbytkem stranky se vytvori presne podle rozmeru
> \velikoststranky ale
> jeho hlobka je nenulova. Lze nejak vytvorit hbox presne podle zadaneho
> rozmeru vcetne hloubky?

Ano. Rozmery si mozte priamo urcit napr. \ht2=5pt.

Box nuluvej hlbky vytvorite tak, ze na spodok boxu date lubovolne \vskip.

> Kdyz to tak pocitam a podarilo se mi vytvorit box2 s nulovou hloubkou, tak
> porad bude zhruba 1pt presahovat velikost stranky. Jakoby tex mezi ty dva
> hboxy neco vlozil.
>
> Zde je cela ukazka:
>
>      \newdimen\velikoststrany
>      \setbox2=\hbox to\hsize{\vbox{patka}}%
>      \velikoststrany=\vsize%
>      \advance\velikoststrany by-\dp2%
>      \advance\velikoststrany by-\ht2%
>      \setbox1=\hbox to\hsize{\vbox
> to\velikoststrany{\vsize=\velikoststrany
> \vfil ptext}}%

To \vsize je tam uplne zbytocne.

>      \message{\the\ht1\ \the\ht2\ \the\dp1\ \the\dp2\ \the\velikoststrany\
> \the\vsize}%
>      \vbox to\vsize{\box1\box2}%
>
> Dusan Krizan

Tvrdit nieco v TeXu bez vyskusania sa vacsinou neoplati, ale teraz by to
mohlo fungovat.

A. Surda