Jeste azbuka

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Apr 24 08:25:46 CEST 2002

Miroslav BALDA píše:

> Zdravim vsechny.
>
> Dnes se objevila odpoved na azbuku pomoci
> \font\azb=wncyr10. Je ale nekde popis, jak se pisi znaky,
> jejichz transkripce do latinky neni tak jasna jako u
> pouziteho sh (š)? Mam na mysli napr.: mekky znak, tvrdy
> znak, č (\v c), tvrde e, ju, ja, šč (\v s\v c) a mozna
> jeste neco, na co jsem si nyni nevzpomnel.
>
> Dekuji a zdravim.
>
> M. Balda

Lepsi je pouzit soubor cyracc.def. Jen jsem v nem musel kdysi pro
latex2e zmenit dve definice:

  \def\u##1{\ifx \i##1\accent"24 i%
    \else \accent"24 ##1\fi }%
  \def\"##1{\ifx \i##1\accent"20 \char"3D %
    \else \if I##1\accent"20 \char"04 %
    \else \accent"20 ##1\fi \fi }%

V tom puvodnim bylo \if misto \ifx a v latex2e to havarovalo.

Popis vcetne transkripcni tabulky a texovskych prikazu je
v amsfndoc.dvi.