/firstmark vs. /topmark a jine

Josef Svoboda pepa.svob at worldonline.cz
Sun Apr 14 11:18:37 CEST 2002

> Chtel bych se zeptat, jestli se da nejak udelat kompromis mezi
> /firstmark a /topmark tak, ze pokud je /topmark prazdne, by
> se pouzilo /firstmark a jinak /topmark.
>
> Zkousel jsem neco jako:
> \headline=
> {\hss\setbox0=\hbox{\topmark} \ifvoid0\firstmark\else\topmark\fi}%
> ale nejak to nefunguje, nevite co s tim?

Dobry den,

trosku jsem experimentoval s TeXem a overil jsem si nasledujici.

Pokud byl do registru typu box prirazen \hbox, pak TeX nepovazuje registr za
prazdny (i kdyz je onen \hbox naplnen prazdnym seznamem).

TeX povazuje registr typu box za prazdny tehdy, pokud registr nebyl naplnen
od spusteni TeXu nebo od posledniho vyprazdneni. (Registr se plni prikazem
\setbox, vyprazdnuje se nekterym z prikazu \box, \unhbox, \unvbox.)

Reseni Vaseho problemu je jednoduche. Testujte, zda ma box nulovou sirku:

\headline=
{\hss\setbox0=\hbox{\topmark}\ifdim\wd0=0pt\firstmark\else\topmark\fi}%

Josef Svoboda