Small caps

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Mon Apr 15 12:45:14 CEST 2002

Dobry den,

nedavno som si stazoval na neexistenciu fontu cscsc9.pfb, a teraz som
narazil na dalsi problem. Cislice v cscsc# su sirsie ako tie v csr#. Zrejme
dalsi dokaz snahy o dokonalost D. Knutha, sposobuje to vsak potiaze pri
spracovavani textu povodne pripraveneho v inom systeme, kde su sirky rovnake
a autori tomuto ukazu nevenovali pozornost.
(Estetov by som chcel upokojit, ze cislice mam vzdy na rozhrani
kapitalkoveho a normalneho textu a tak k ziadnym previneniam voci krase
nedochadza.)

Da sa to riesit (ako navrhuje p. Wagner)  virtualnym  fontom. Mne su vsak
najsympatickejsie riesenia na urovni jazyka TeX. Konstrukcia prislusneho
makra sa zdala byt vcelku jednoducha, keby som nebol narazil na nasledujuci
problem:

Nedokazem urcit co je "uppercase" ku vyznamu operatora \pismeno, ktory bol
definovany
ako \let\pismeno=a.

Upozornujem dopredu, ze \uppercase{\pismeno} a takisto
\uppercase\expandafter{\pismeno} da vzdy len a.
Pre \def\pismeno{a} je spravna druha moznost.

V makre potrebujem mat \let a nie \def kvoli problemom so stracajucimi sa
medzerami.

Da sa to zistit?

Zdravi

A. Surda