Boxy nebo tabulka v plainu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Sep 18 12:51:24 CEST 2001

Polach Josef wrote:

> [...]
> \hfill  NNN}}
>
> tak dostanu:
> Nejaky text, ktery muze nekdy vyjit na vi-
> ce radku                               NNN
> Nejaky dalsi text                       MN
> Atd...
>             ...atd.                    MMM
>
> Zkusil jsem i tohle:
> \halign{\strut\hbox to4in{\vbox{#}}&\hfil#\cr
> Nejaky text, ktery muze nekdy vyjit na vice radku&
> NNN\cr}
> ale preteka.to.
>
> A kdyz dam dva vboxy do hboxu, tak je z toho taky kocicak.

TeX lame radky podle aktualni hodnoty \hsize. Pokud tedy chcete,
aby vam automaticky nalamal nejaky text do boxu, musite
lokalne zmenit hodnotu \hsize.

> Zkousel jsem to i podle TBN (str. 142 a 143), ale z toho
> jsem se nevymotal uz vubec. Snad by to v tomto pripade slo jednoduseji.

Ten priklad je velice dobry, ale ukazuje vic veci soucasne (krome
lamani textu do boxu jeste pouziti \valign a \hidewidth a tak je
trochu neprehledny. Kdyz z nej tyto veci odstranite, budete mit to co
potrebujete. Hlavne se podivejte jak se nastavuji parametry odstavce v
\def\setparams.

> Dik za radu

              S pozdravem,

                  Lubos Kloc