Format ai

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Sep 14 17:15:37 CEST 2001

marcel svitalsky wrote:

> Odpustte prosim off topic otazku, ale nevite nekdo, proc mi nejde otevrit
> obrazek ve formatu ai (adobe ilustrator) v ghostview ani v gimpu? Vypada to jako
> postscript (bohuzel postscript neznam), ale konci to oboji s chybou. Popr.
> nevite, jak to otevrit a vyexportovat do eps, aniz bych musel shanet adobe
> ilustrator?

A je to vektorovy obrazek, nebo bitmapa? Pokud je vektorovy,
tak Vam gimp asi moc nepomuze. Mate-li v dosahu Wokna,
stahnete si program Mayura Draw, ten umi .ai cist.
A zapisovat eps.
Je to shareware, ten prevod do eps zvladnete ve zkusebni
dobe zdarma ....   :-)

Podstata veci: ai pouziva nejakou podmnozinu prikazu
postscriptu, ale ma pro ne zkratky, takze neni sam o sobe
jako ps citelny. Je nutno na zacatek pridat ps definice
tech zkratek, a tim se z toho stane regulerni postscript.
(takhle ostatne exportuje eps vetsina vektorovych
editoru, jen ty zkratky ma kazdy jine :-(  .)
Takze by taky stacilo do toho souboru pridat ten
patricny uvod libovolnym textovym editorem, ale
musel byste ho nekde ziskat (pokud byste chtel
tento postup pouzit, mohl bych zkusit Vam ho nekde
najit, ale asi az v pondeli).

            S pranim pekneho vikendu,

                         Lubos Kloc