Programovani v TeXu ?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Sep 12 15:04:44 CEST 2001

On Wed, 12 Sep 2001, Pavel Kral wrote:

> Zdravim,
>
> nemohl byste mi nekdo doporucit nejaky (nejlepe stazitelny) zdroj ze ktereho
> lze cerpat informace jak programovat
> vlastni package apod. ?  Sice okoukavam jak to delaji ostatni ale chtelo by
> to aspon nejakou referenci ...

Instrukce pro autory laTeXovych baliku (jak balik strukturovat, aby mohl
byt zarazen do adresare "supported") jsou v The LaTeX Companion a taky
jsou v dokumentaci, ktera je soucasti distribuce. A pokud chcete
programatorsky navod, pak zalezi na tom, co chcete programovat. Pokud mate
na mysli jednoduche baliky, pak staci vedet, jak se definuji makra. Muzete
si stahnout napr. Zpravodaje v PDF a precist si muj serial "LaTeXova
kucharka". Chcete-li programovat chytrejsi makra, pak potrebujete umet
TeX. Pokud mate za sebou Jemny uvod do TeXu, doporucuji knihy The TeXbook
a TeXbook naruby. Muze se take hodit TeX by topic. A jestli chcete delat
nejake speciality pro LaTeX, treba zasahovat do vicesloupcove sazby a
podobne, pak asi neni jina moznost nez prostudovat LaTeXovy zdrojak. Tim
poznate, jak to funguje uvnitr, a navic se naucite radu uzitecnych
programovacich triku. Vse je dobre dokumentovano, takze se v tom da docela
dobre vyznat.

> Diky

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz