Lehce OT: Ucebnice typografie?

Libor Chocholaty chocholaty at gncz.cz
Mon Sep 10 09:53:02 CEST 2001

---kraceno---

> [...]
> casto zalezi na citu tvurce, jak nektere veci vyresi.
>
> Proto je pomerne tezko splnitelne, aby existoval "referencni manual", kde
> je vsechno "nadiktovano", do nehoz se jenom "nahledne" v pripade potreby.
>
> Vhodna je ucebnice typografie, napriklad Pop, Flegr, Pop: Sazba I -- rucni
> sazba, ruzne normy (ON 88 2503 -- Základní pravidla sazby), Wick: Pravidla
> matematicke sazby atd.
>
> Chcete-li pracovat profesionalne, musite procist nekolik ucebnic, porovnat
> informace, casto je i upravit podle sveho citeni a pak dostanete vysledek.

Diky za tip na knihu Sazba I., je zajimave, ze je ve Statni  technicke knihovne, ale pod pojmem Typografie ji
nenajdete. Nebo jsem ji prehledl.
Nechci se sazbou zabyvat profesionalne, jen chci, aby se firemni dokumenty dobre se cetly a vypadaly k svetu.
Vsechny knihy, ktere mely tu cest mi do teto chvile projit rukama, hovorily o sazbe knih, novin, casopisu,
plakatu a podobne, ale zadna o dokumentaci. Ale to je asi udel dnesni doby. Slovutni autori dob minulych ji
neznali a dnesni autori nejsou. Nebo jsou? Kde se schovavaji?

Libor Chocholaty