zalamování řádku v tabbingu

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Tue Sep 4 15:09:00 CEST 2001

On Tue, 4 Sep 2001, Simona Kotlarova wrote:

> Poradí někdo prosím, jak přelstít v tabbingu zalomení dlouhého řádku tak, aby došlo i k zarovnání do sloupce? Problém vypadá ve finálním tvaru asi takto:
>
> 1705 - 1730 Jiří Stolička.
> 1730 - 1737 Jan Stachovský. Z Kraselova přešel do Berouna, pak do Prahy a stal  (zde už končí stránka)
> 1737 - 1749 Jan Vít Rumfeld
>

> a já bych ráda, aby to vypadalo takto:
>
> 1705 - 1730 Jiří Stolička.
> 1730 - 1737 Jan Stachovský. Z Kraselova přešel do Berouna, pak do Prahy a stal
>                     se proboštem u sv. Víta na Pražském hradě.
> 1737 - 1749 Jan Vít Rumfeld

> [...]
K radam kolegu, ktere jsou jiste funkcni a zcela spravne, pridam jeste
jednu: chcete-li ponechat tabbing, pak lze "neposlusne" radky vsadit do
\parbox:

1730--1737 \> \parbox[t]{rozmer podle potreby}{Jan Stachovský. ...
                    ... ... } \\

A jeste jednu drobnost:
Nez se rozhodnete, jak to vlastne vysazet, doporucuji text obdarit tzv.
strukturnimi znackami, kterym se posleze vhodnou definici priradi ten
potrebny vyznam. Napriklad uvedeny usek bych si zapsal:

\clovek{1705--1730}{Jiří Stolička}
\clovek{1730--1737}{Jan Stachovský. ... ...}
\clovek{1737--1749}{Jan Vít Rumfeld}

V teto chvili je mi jedno, jak to vysazim, dulezite je, ze jsem vyjadril,
JAKY VYZNAM jednotlive textove prvky maji.

Pak teprve nadefinuji napriklad:

\def\clovek#1#2{#1 \> #2 \\}

a mam prvky prostredi tabbing. Kdyz se mi to nelibi, zamenim definici na:

\def\clovek#1#2{#1 & \raggedright #2 \\}

a mam prvky prostredi tabular (supertabular, longtable etc.).

To vse mohu ovlivnovat pouhou zmenou definice, NIKOLIV EDITACI VLASTNIHO
TEXTU, se kterym uz necvicim.

Lze pak tedy rici, ze vlastni SAZBA dokumentu se realizuje hledanim
VHODNYCH definic.

Zdravim
J. Rybicka.