Prevod z HTML

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Oct 30 17:15:15 CET 2001

On Tue, 30 Oct 2001, [windows-1250] Marek Olšavský wrote:

> Dobry den,
> resil se tu problem prevodu LaTeX -> HTML a ja se chci zeptat, jestli to jde nejako i opacnym smerem. Zakaznikovi jsme delali WWW stranky a on chce z nejakych casti udelat pdf ke stazeni a k odevzdani do tiskarny.
>             Diky
>                 MaReK

1. Acrobat (plny) ma funkci Web Capture, ale muze mit problemy s cestinou

2. HTML je vlastne jen jedna konkretni aplikace SGML, takze jakymkoliv
SGML procesorem lze pretransformovat do (La)TeXu (pouzival jsem perlovsky
SGMLS.pm, ktery ale vyzaduje SP toolkit a DTD), krome toho mam v perlu
napsany vlastni parser, ktery si poradi i se SGML, ktere neodpovida DTD
(ale vyzaduje to dost programovani od uzivatele). Muzete tez pouzit DSSSL.
Nevim, zda existuje nejaky procesor, ktery rozumi CSS (pokud je mate).

3. Existuji nejake nastroje, ktere doplni ukoncovaci tagy, <br> predelaji
na <br/> apod., takze se z toho stane XML dokument. Pak muzete pouzit
libovolny XSLT procesor a udelat si stylesheet nebo vzit nejaky program,
ktery nepotrebuje TeXovsky zdrojak jako mezikrok (PassiveTeX, ConTeXt)

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://icebearsoft.euweb.cz