ist s prudom (bylo: Re: clanek o anabazi se Stromovymi fonty na grafika.cz

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Oct 26 09:56:10 CEST 2001

On Thu, 25 Oct 2001, Zdenek Jedlicka wrote:

> Ja jsem tedy vzdy (uz nekolik let) pracoval v GIMPu (linux nebo win32) s
> obrazky truecolor. Nevidim duvod, pro by mel byt omezeny na 256 barev,
> jestli jsem to spravne pochopil.

Truecolor je 3*8, ale pro DTP potrebujete 3*16 (nebo jeste lepe 4*16, ten
ctvrty je infracerveny kanal, ktery davaji kvalitni filmove skenery a jeho
pomoci lze odfiltrovat skrabance, prach a jine poruchy). Samozrejme, uz
3*8 ma vice odstinu, nez lidske oko rozezna, ale kdyz pri snimani nemate
nasazeny spravny konverzni filtr nebo kdyz vyrovnavaci automatika ve
skenovacim programu nenastavi bilou uplne presne, a potrebujete vyrovnat
barvy krivkami, pak casto dojde k posterizaci. Pokud se to stane v obloze
s oblaky, da se pouzit smudge a tak po pul hodine retusovani se z tech
osklivych map daji udelat celkem realisticke mraky. Resenim je 16bitova
hloubka, tedy 3*16, aby po barevnych a tonalnich upravach zbylo jeste dost
odstinu. Barevne finalni verze pak uz muze byt pro usporu mista ulozena
jako 3*8.

> Zdenek Jedlicka

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz