Multiling. bibtex

viktor.b at quick.cz viktor.b at quick.cz
Sat Oct 27 22:39:02 CEST 2001

Dobry den, resim problem vicejazycne databaze pro bibtex.

Mam v ni polozky hlavne v cestine, anglictine, nemcine. Chtel bych
samozrejme, aby se mi v bibliografii pouzily vzdy vzory deleni pro
prislusny jazyk. Normalne mam samozrejme jakesi udelatko pro citaty napr.
v nemcine, ktere vypada takto:

\newcommand{\loadgerman}{\german\message{German hyphenation used.}}
\newcommand{\insd}[1]{\loadgerman#1\english\message{Restoring English.}}

V bib databazi mam napr.

@Book{...,
author =         {Rüdiger Bartelmus},
title =          {\insd{HYH. Bedeutung und Funktion eines hebräischen
Tempussystems}},

a tak dale...
}

Bibtex mi vygeneruje soubor pro LaTeX, me \insd mi tam samozrejme ponecha,
v LOGu si prectu svou message, avsak deleni slov je spatne (kontrola
pomoci \showhyphens{}). Mimo bbl soubor vse funguje normalne, zrejme to
tedy zpusobuje ten \newblock v bbl souboru. Ale co s tim? Ani nepomaha
sve makro "rucne" expandovat a vlozit primo do bbl \german...\english.

Dekuji za radu, budu vdecny za pripadne dalsi zkusenosti s vicejazycnou
bibliografii.

--
Viktor Ber