obrázky v PDFLATEXu.

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Nov 13 11:54:34 CET 2001

On Tue, 13 Nov 2001, Simona Kotlarova wrote:

> Vím, že jsem se již jednou ptala, jak dosáhnout obtékání obrázků v PDFLATEXu, a že se mně dostala odpověď, že podstatný je LATEX, ale mně jde o to, že v dané publikaci bude vysázeno hodně obrázků a já chci, aby se publikace rychleji načítala v acrobatu, proto je vhodnější PDFLatex, jenže já se nikde nedohrabala k podrobnějšímu manuálu. Chci se prostě vyhnout převodu přes dvi. Prohledala jsem stránku CSTUGu a našla jsem jen pár pdftex FAQů, ale to, jak dosáhnu obtékání obrázku v PDFlatexu jsem nenašla. Snad mně někdo poradí:

Pokud je primarni rychlost nacitani v Acrobatu z pomaleho media (CD,
internet, apod.), je nutno do procesu zaradit komercni Acrobat, tedy bud
pdflatex + Acrobat Exchange nebo TEX -> DVI -> PS -> PDF. Klicova je
optimalizace, kterou pdftex nedela. Bud jej tedy po vytvoreni v pdftexu
otevrete v Acrobat Exchange, pouzijete funkci Save As a nechate zaskrtnute
Optimized. Pokud prevadite Distillerem z PS do PDF a mate minimalne
Acrobat 4, lze zapnout optimalizaci jiz pri prevodu a navic, v rezimu
Screen Optimized, se presampluji obrazky na 72 dpi. Doporucujivytvaret
soubor kompatibilni s Acrobatem 3 a vkladat vsechny fonty vcetne Times a
Helvetica do dokumentu, lze pouzit fonty z Ghostscriptu verze 5.0 a vyssi.

Poznamka: mel jsem cizi dokument vytvoreny pdftexem v rozsahu pres 1000
stran (vcetne bitmapovych obrazku), neslo to rozumne cist ani na docela
rychlem pocitaci, po provedeni optimalizace Acrobatem se to vyrazne
zlepsilo.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/