ispell pod windows jeste jednou

Jirka Kosek jirka at kosek.cz
Wed Nov 7 22:25:41 CET 2001

Katerina Postranecka wrote:

> Takze se mi podarilo vytvorit funkcni czech.hash ze souboru z baliku
> ispell.cz.tar ve kterem jsou soubory z roku 1997: czech.aff, czech.a-z,
> Makefile. Bohuzel tento slovnik obsahuje jen velice malo slov a novejsi,
> co se mi podarilo sehnat uz mel prilis slozity Makefile vyuzivajici napr.
> perl, takze jsem nedokazala pomoci buildhash slovnik vytvorit.

Jestli máte cygwin, můžete si do něj perl nainstalovat - mělo by to
fungovat. Přes cygwin jsem slovníky také generoval.

> Aby ispell dobre pracoval, je jeste dobre nastavit systemove promenne
> LIBDIR a DICDIR, protoze pod Linuxem vsechny cesty zacinaji jenom / a ne
> napr. f:/

Jen tak mimochodem - ispell jste kompilovala ze zdrojáků nebo jste někde
sehnala již hotový?

> 2. Emacs v moji konfiguraci sice uklada soubory v kodovani
> cp1250, ale pracuje nejspis v kodovani iso8859-2 ?! - projevuje se to
> napr.  kdyz kopiruju cesky text z emacsu pres schranku do notepadu nebo

(set-selection-coding-system 'cp1250)

> kdyz se utvari uzivatelsky slovnik pro ispell. Tudiz abych mohla vytvorit
> slovnik pomoci buildhash, pouzila jsem v balicku pro Linux bez jakekoli
> upravy (jak jsem jiz uvedla).

Emacs 21 (a asi 20) pod Windows potřebují slovník v iso-8859-2. Emacs
19.34 naopak potřeboval kódování windows-1250. Zrovna dneska jsem
přesedlal z 19.34 na 21.1, takže ispell nemám ještě úplně dobře
nastavený - nejprve ohlásí nesmyslnou chybu, ale pak pracuje ;(

> Nyni bych potrebovala jestli by mi nekdo nemohl dat odkaz na nejaky
> novejsi balicek pod Linux, ze ktereho bych si mohla cesky slovnik
> vytvorit.

ftp://ftp.vslib.cz/pub/unix/ispell/
http://ern.kit.vslib.cz/ispell/

Ale většinou ty servery nefungují. Nejčerstvější verze je asi tato:

http://www.kit.vslib.cz/~kolar/ispell/

--
Jirka Kosek
e-mail: jirka at kosek.cz