Sazba odstavcu

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Tue Nov 6 17:33:10 CET 2001

Jaromir Kuben wrote:

> To by Vam pridalo mezi odstavci mezeru o velikosti \baselineskip.
> Ma byt \parskip=0pt

Neprecetl jsem si puvodni zadani poradne, jinak bych z nej byl zmateny - v
quote asi mezera mezi odstavci neni, ale chce se "a mezerou mezi nimi", coz
jsem cetl "a s mezerou mezi nimi" - ta se pak doporucuje na vysku radku
(kvuli radkovemu rejstriku).

Je otazkou, jake ma byt pouziti - psani bez mezery mezi odstavci je hure
citelne a pouziva se spise v nejakych "vnorenych" a kratkych textech jako
prave quote (pro delsi se doporucuje quotation, ktere odstavcove zarazky
dela), pak by se ale melo dodrzet pravidlo, ze posledni radek odstavce konci
alespon 1em pred koncem radku.

J. Tkadlec