Problem s fontami v matematickom rezime (plain)

Pavol Habuda bzucino at yahoo.com
Mon Nov 5 17:20:26 CET 2001

Dobry den

> Dobry den preji.
> 	Nemam naladu to zkouset, ale podle TeXbooku jsou nutne nasledujici
> dve veci:
> 1) zmenit mathcode prislusneho znaku na "7xyy, tedy napr.
> 	\mathcode `\^^ff = "71ff

pozor, spravne ma byt: \mathcode `\^^ff = "71FF

>    (doufam, ze nemate " jako aktivni znak pro ceske uvozovky,
>    to byste musel na zacatek pridat \catcode`\"=12)
> 2) bud udelat \catcode`\^^ff = 12, nebo
>    pouzit misto {^^ff} radeji {\char"ff}
>
> I kdyz je to takhle cele zdlouhave a Vy potrebujete spis
> \mathchardef \slon = "0bff
>
> kde \slon bude nazev toho pismenka a misto cislice "b" doplnte
> identifikaci \fam v sestnactkove soustave.

Toto samozrejme funguje (\mathchardef). Mna ale zaujima najma to, preco funguje subscript
normalne a preco supercript nefunguje.

Taktiez mi nejde o jeden znak, ale o definiciu vseobecne. Definovat si pre kazdy znak
daneho fontu novu riadiacu sekvenciu, to sa mi zda trosku "ujete". Napr. ak je rodina fontu
ktory pouzivam vacsia ako 9 (preco by nemala byt), treba osetrit jej expanziu do
\mathchardef v makre, pretoze
\mathchardef\horneuvodzovky = "7\the\famXY FF nebude fungovat, atd...

S pozdravom
Pavol Habuda