datum na titulní straně

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Nov 5 08:40:21 CET 2001

Simona Kotlarova píše:

> Ve stylu book se mně na titulní straně zobrazuje pod titulkem aktuální datum. Může mně prosím někdo poradit, jakým příkazem se jej zbavím? Děkuji.
>
> titulní strana knihy je definována:
>
> \author{Josef Vichr}
> \title{Historie Kraselova a trochu z blízkého okolí.\\
>        655 let vzniku Kraselova.\\
>        1346 - 2001}
>
> \csprimeson
>
> používám styl book.
>
> stránka se pak v pdf zobrazí takto:
>
> Historie Kraselova a trochu z blízkého okolí.
> 655 let vzniku Kraselova
> 1346-2001
> [...]

Dobry den.
Prikaz \maketitle je definovan tak, ze tam to datum da.
Pokud ho chcete vyradit, predefinujte ho. Napr. dejte do preambule

\makeatletter

\renewcommand\maketitle{\begin{titlepage}%
  \let\footnotesize\small
  \let\footnoterule\relax
  \let \footnote \thanks
  \null\vfil
  \vskip 60\p@
  \begin{center}%
    {\LARGE \@title \par}%
    \vskip 3em%
    {\large
     \lineskip .75em%
      \begin{tabular}[t]{c}%
        \@author
      \end{tabular}\par}%
%      \vskip 1.5em%
%    {\large \@date \par}%       % Set date in \large size.
  \end{center}\par
  \@thanks
  \vfil\null
  \end{titlepage}%
  \setcounter{footnote}{0}%
  \global\let\thanks\relax
  \global\let\maketitle\relax
  \global\let\@thanks\@empty
  \global\let\@author\@empty
  \global\let\@date\@empty
  \global\let\@title\@empty
  \global\let\title\relax
  \global\let\author\relax
  \global\let\date\relax
  \global\let\and\relax
}

\makeatother

Je zmenene \newcommand na zacatku na \renewcommand (predefinovani)
a zaprocentovan radek s datem a mezerou nad nim.
Muzete si udelat i dalsi zmeny vzhledu.

Pokud Vam ale nehovi vice veci, je asi lepsi pouzit okoli
\begin{titlepage} \end{titlepage} a stranku si upravit dle
vlastnich pozadavku (bez prikazu \author,\title atd.).

Zdravi
        Jaromir Kuben