orezavani textu v latexu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Nov 2 09:41:58 CET 2001

On Thu, 1 Nov 2001, Miroslav Novak wrote:

> Jakym zpusobem se pouzije v latexu ten postscriptovy clippath?
> Pujde to pak prolozit i pomoci pdflatexu?

S tim pdflatexem si nejsem vubec jist, ja vim, jak vklada PS kod dvips.
Navic si nepamatuji vse z hlavy, musite nejprve vlozit neco neviditelneho,
nejspis \hbox{}, abyste mel currentpoint (je to popsano v manualu dvips).
Pak musite pouzit tu verzi \special{ps...}, ktera neobovuje graficky stav.
Vlozite nasletujici prikazy:

gsave
a b rmoveto
c d rectclip

Pak budete mit svuj text a na konci bude zase \special obsahujici pouze
grestore

Hodnoty a b c d zjistite nejlepe asi empiricky tak, ze misto radku c d
rectclip vlozite:

newpath
c dup d exch 0 rlineto
0 exch neg rlineto
neg 0 rlineto
closepath stroke

Jestli jsem se nespletl, pak tato serie prikazu vykresli obdelnik danych
rozmeru. Pomoci a,b ho budete posouvat, pomoci c,d menite velikost.

Take se muzete podivat do PSTricks, jestli se nepletu, je tam take
definovan obdelnikovy box, do ktereho muzete psat, a zbytek se orizne.

> Mirek

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/