PostScriptove fonty do TeXu: jak na to?

Libor Chocholaty chocholaty at iol.cz
Sat May 12 22:05:17 CEST 2001

Dobry den,
koupil jsem si par fontu ze Stresovicke pismolijny (www.pismolijna.cz) a
snazim se je korektne nainstalovat do TeXu. Pokud se jedna o anglicke
rezy, jde to. Tedy, jde to, ze ty fonty dokazi dostat na tiskarnu. Co
nejde:
1.    ligatury
2.    ceske verze techto fontu (pry jsou podle unicode??)

Procetl jsem si spoustu dokumentace, jako Typograficky system TeX od
pana Olsaka a dale spoustu dokumentace distribuovane s TeXem, jako DVI:
A DVI-to-PostScript Translator
Ne prilis strucny uvod do systemu LaTeX 2e
Kpathsea library
LaTeX 2e for authors
fontinst - Font installation software for TeX
Adobe Font Metrics File Format Specificaton
Adobe Type 1 Font Format

diky teto dokumentaci jsem ve stavu, ve kterem jsem.

Z toho plynou me otazky:
pri pouziti afm2tfm lze zadat jakousi kodovaci tabulku. Nasel jsem napr.
xl2.enc od pana Petra Sojky, ale nedokazal jsem s ni nic vytvorit. Tedy
TeX pozuil metriky, ale dvips ani xdvi nenasel fonty. Muzete mi nekdo
poradit, jakym smerem se mam vydat? Jeden AFM soubor prikladam jako
prilohu. Jsou tam znaky, ktere maji jako kod -1 a u kazdeho znaku je
udaj WX, ktery jsem z dokumentu od Adobe nedokazal rozlustit. Mam na
mysli radku definujici metriku znaku:

C 32 ; WX 260 ; N space ; B -156 -436 1132 900 ;
C -1 ; WX 528 ; N eth ; B -156 -436 1132 900 ;

Ty fonty obsahuji ligatury, ale ani v anglickem rezu je TeX nepouzije.

Budu rad, za jakekoli rady, ktere me posunou kyzenym smerem.

S pozdravem, Libor Chocholaty