PS to Paper

Petr Aubrecht aubrech at labe.felk.cvut.cz
Fri Mar 30 15:16:43 CEST 2001

>   Mel bych na vlastniky Miktexu jeste jeden dotaz ohledne instalace
>   czech stylu, konkretne ceske uvozovky. Co k tomu potrebuji a pokud
>   mozno maly navod na instalaci. (Instaloval sem si Fancyhdr a to mi
>   funguje - mam pouzit obdobny postup ?)

:-))))

S cestinou mate dve moznosti: CSLaTeX (delaji ho cesi) a babel (autora
nevim, ale cestina ho moc netrapi).

Po mesici hrani si s MikTeXem a cestinou Vam mohu sdelit, ze obejit CSLaTeX
nejde.

Babel s cestinou sice na prvni pohled funguje, ale budto ozelite deleni slov
na konci radky, nebo to nedostanete rozumne do PDF. Zkousel jsem to dlouho,
s podporou lidi odsud (viz serial odpovedi na tema fonty) a hlavne marne.
Uvozovky se v babelu skryvaji pod nemeckymi: \glqq a \grqq: Co bych k tomu
rekl: \glqq Je to zoufale\grqq.

Ovsem instalace CSLaTeXu do MikTeXu neni tak ruzova. Uz jen rozbaleni
ceskych fontu znamena stahnout spec. tar ap. (S panem Olsakem pres veskerou
uctu nesouhlasim.) Pote, co ho zprovoznite, budete odmenen bezproblemovym
fungovanim cestiny.

Nicmene mam postup, kterym se mi podarilo MikTeX pocestit. Jeste na nem
pracuju (overuju, jestli to jde vsude). Jestli ho chcete, jsem ho ochoten
poslat. MikTeX verze 2 ma nekolik hacku, ktere se mi zatim nepodarilo obejit
programem. Chystam se na instalaci v duchu Windows programu.

Petr