OT: PS - prenositelnost

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Mar 30 09:05:44 CEST 2001

Josef Polach napsal:

> Dobry den,
>
> Co delam spatne?
>
> Vytvoril jsem v LaTeXu (pod Linuxem) soubor, z DVI prevedl do PS a prenesl
> jsem jej na jiny pocitac, abych jej zkusil vytisknout na jine tiskarne. Tady
> mam bohuzel jen Window$ a pri pokusu o otevreni na mne GS-view vyrukoval s
> hlaskou (viz nize). Z napovedy jsem moc chytry nebyl.
>
> Na Linuxu se mi pritom zobrazil dobre, dal se vytisknout, pohoda.
>
> Co mam udelat, abych se nedockal toho, ze to prinesu do tiskarny, kde mohou
> mit jeste jiny system a misto knizky uvidim jen chybovou hlasku?

> [...]

Prenositelnost PS souboru jev principu
omezena vsude, kde se spoleha na systemove
zdroje, t.j. predevsim fonty.Pokud tedy
mate v souboru nejaky font, ktery mate
na Linuxu k dispozici a na Win nikoliv
(a pritom mate nastaveny dvips tak, ze ten
font neni do PS souboru vlozen), dostanete prave
takovou hlasku: undefined in <jmenofontu>.

Ten retezec, co vam to vypisuje, mne osobne ale
jmeno fontu nepripomina. Spise bych to odhadl
na nejakou chybicku v PS souboru.
Novejsi verze GhostScriptu jsou vuci nekterym
drobnejsim chybam ve vstupnim souboru
daleko odolnejsi, nez byly drivejsi.

Zkusil bych nasledujici veci:
- znovu prelozit DVI do PS a overit, zda chyba trva
- podivat se na "messages" ghostscriptu v Linuxu
- najit ten chybovy retezec v PS souboru textovym editorem
a zkusit odhadnout, kde se tam vzal a co znamena.

                S pozdravem,

                         Lubos Kloc