Enumerate s pismeny ?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Mar 23 16:06:49 CET 2001

Katerina Postranecka píše:

> Dobry den,
>
> zacinam s LATEXem a potrebovala bych poradit, jak udelat vycet, aby se mi
> misto cisel u kazde polozky zobrazovala pismena (styl article)
>
> Pouzila jsem bud prostredi itemize:
> \item[a)]
> \item[b)]
>
> nebo prostredi enumerate:
>
> \renewcommand\labelenumi{\alph{enumi})}
>
> \begin{enumerate}
> \end{enumerate}
>
> % a navrat do puvodniho stavu
> \renewcommand\labelenumi{\theenumi.}
>
> Nevedel by nekdo lepsi zpusob ?
>
> predem dekuji

> [...]

Udelejte si vlastni okoli. Napr.

\newcounter{okol}

\newenvironment{ok}[2][alph]{\begin{list}{\rmfamily\upshape\csname#1\endcsname{okol})}%
{\usecounter{okol}\topsep=\medskipamount\partopsep=0pt\itemsep=3pt\parsep=0pt%
\settowidth{\labelwidth}{\rmfamily\upshape #2}\labelsep=1.5mm
\leftmargin=\labelwidth\advance\leftmargin\labelsep
\renewcommand{\makelabel}[1]{\hfill\rmfamily\upshape ##1}}}%
{\end{list}}

\begin{document}

\begin{ok}{a)}
\item AA
\item BB
\end{ok}

\begin{ok}{\qquad a)}
\item AA
\item BB
\end{ok}

\begin{ok}[roman]{\qquad ii)}
\item AA
\item BB
\end{ok}

\begin{ok}[arabic]{1)}
\item AA
\item BB
\end{ok}

Tohle ma jeden nepovinny parametr udavajici typ cislovani
(preddefinovano
je alph) a jeden povinny parametr, kde davam nejsirsi polozku cislovani.
Cislovani je zarovnano zprava a nejsirsi polozka zacina presne na levem
okraji. Kdyz chci zleva odsadit, vlozim navic treba \qquad.
Ostatni parametry slouzi k uprave vertikalnich resp. horizontalnich
mezer
a muzete si je uzpusobit podle potreb. Nazvy jsou pomerne
samovysvetlujici
nebo to najdete v kazdem podrobnejsim manualu latexu u popisu okoli
list.
Upravou \makelabel muzete docilit zarovnani cislovani zleva, jiny typ
pisma a pod.

Takovych okoli si muzete nadefinovat vice. Popr. pomoci nich udelat pro
vetsi
pohodli dalsi:

\newenvironment{moje}{\begin{ok}{\quad m)}}{\end{ok}}

\begin{moje}
\item AA
\item BB
\end{moje}

Nebo nadeklarovat vice citacu pomoci \newcounter a v ruznych okolich
pouzit
ruzne citace (\usecounter), abyste je mohla vnorovat.

Zdravi
       Jaromir Kuben