Meziradkova mezera

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Mar 22 15:32:41 CET 2001

On Thu, 22 Mar 2001, Petr Kucera wrote:

> Dobry den,
>
> 	prosim Vas, mam ted tak trochu okno, protoze jsem toto dlouho
> nepotreboval, ale nyni to potrebuji a po ruce nemam zadnou literaturu, tak me,
> prosim, ani na zadnou neodkazuje. Potreboval bych v casti odstavce nebo v celem
> odstavci zmenit meziradkovou mezeru a pote se opet vratit zpet ke staremu
> nastaveni. Tusim, ze k tomu slouzi neco jako \baselineskip, ale ted nevim, jak
> se s nim presne zachazi.

V plainu je to \baselineskip a je to normalni \dimen, takze lze napsat
\baselineskip=10cm. V LaTeXu to vetsinou chodi taky, ale nektera makra si
meni \baselineskip podle sveho. Melo by se proto pouzivat
\linespread{nasobek}, kde urcite parametrem nasobek standardni hodnoty
\baselineskip. Nejsem si jist, musel bych nahlednout do TBN, ale myslim
si, ze pro cely odstavec se pouzije stejna hodnota \baselineskip, a to ta,
ktera plati na konci odstavce. TeX muze docasne rozsirit radek, kdyz ma
nejaky vysoky objekt a prikaze mu to hodnota \lineskiplimit.

> 	Dekuji.
>
> 		Petr Kucera

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz