rotace a xdvi

Pavol Habuda bzucino at yahoo.com
Wed Mar 21 23:45:21 CET 2001

--- Viktor Ber <viktor at cesnet.cz> wrote:
> Zdravim vespolek,
>
> nadefinoval jsem si v LaTeXu sazbu znaku IPA pro shewa ("obracene" e)
> takto:
>
> \usepackage{rotating}
> \newcommand{\firstswa}{\begin{turn}{180}e\end{turn}}
> \newcommand{\swa}{\raisebox{1ex}{\firstswa}}
>
> Nevim, zda je to ten nejobratnejsi zpusob, ale celkem to funguje. Problem
> je, ze tyto rotace asi neumi zobrazovat xdvi (Red Hat 7.0), dle manualove
> stranky xdvi se s tim asi do budoucna ani nepocita. gv to zobrazi
> korektne.
>
> Nenapada vas nekoho zpusob stravitelny i pro xdvi?

Skuste si to dodefinovat v metafonte ako vlastny znak ... je pravda ze je to nepohodlne ze musite
volat vlastny font, ale dviViewer vam to zobrazi.

Ja s nim moc neviem, ale ked sa kresli znak e, je by v subore malo byt daco ako:
beginchar("e", blablabla );
draw x1..x2..x3 .... atd.

skopirujte cely znak od beginchar po endchar do vl. suboru.
napiste draw (x1..x2..x3 ...) rotated 180; (a potom to treba este posunut asi dole ... pretoze to
nebude na lajne, treba sa s tym pohrat).
no a doplnte hlavicku a patu (daco po prvy beginchar, a vsetko za poslednym endchar;)
a pri troche stastia si zgenerujete novy font ...

S pozdravom
Pavol Habuda